Heeft u een vraag wij helpen u graag verder!

vul hieronder uw zoekterm(en) in en klik op zoeken.

Resultaten:

  • Op welke tijden kan ik de itzz servicedesk bereikenBeheer IT DienstenCloud DienstenVoip

    Onze servicedesk is op werkdagen van 8.30 t/m 17.00 uur geopend*.

    Alle verzoeken en incidenten kunnen worden aangemeld. Deze meldingen worden opgenomen in het supportsysteem en zal volgens de ITIL standaard worden afgehandeld door de service medewerkers.

    De Servicedesk van itzz is te bereiken op 070-4525450 of via servicedesk@itzz.nl. (met of zonder contract)

    *)Voor incidenten aangaande de beschikbaarheid van de omgeving is itzz buiten deze tijden 24/7 bereikbaar.

  • Hoe vaak controleert itzz mijn Back-up?Beheer IT DienstenCloud Diensten

    Voor onze klanten waarmee wij een contract hebben worden back-ups gemaakt om data veilig te stellen. itzz controleert in dit geval dagelijks de back-up op resultaat. Indien het resultaat negatief is, zal itzz een basiscontrole uitvoeren om te achterhalen waarom de back-up niet gelukt is en om er voor te zorgen dat deze de volgende keer wel slaagt. Indien de back-up voor de 2e keer achter elkaar niet geslaagd is, zal itzz contact opnemen met de it contactpersoon en de data op een alternatieve locatie veiligstellen. Daarnaast wordt dit als incident met de prioriteit Urgent in behandeling genomen door onze Supportafdeling.

    Maandelijks zal itzz random een aantal bestanden terug halen van het back-up device om de werking van de back-up te controleren.

  • Is mijn bekabeling geschikt voor power over ethernet?Beheer IT DienstenVoip

    Om een vast IP toestel te voeden met Power over ethernet (PoE) heeft u netwerkbekabeling nodig die is aangelegd volgens de category 5e (conform ISO11801) normen en standaarden.

    De originele technologie staat bekend onder de naam IEEE 802.3af. Een standaard netwerkkabel maakt gebruik van 4 van de 8 aders van de UTP of FTP kabel. Bij PoE worden de overige aders gebruikt om stroom te leveren aan het netwerk apparaat. Hiervoor wordt specifiek protocol gebruikt waarbij eerst gekeken wordt of er een PoE-toestel aangesloten is en welk vermogen nodig is. Pas dan zal op de lijn de nodige elektrische spanning worden aangeboden. Dit is zeer belangrijk, aangezien sommige netwerk ook (VoIP) toestellen de niet-gebruikte aders kortsluiten. De veelgebruikte categorie 5e-bekabeling laat vermogens toe van 18 watt per aderpaar. Als 4 van de aders gebruikt worden voor de vermogensoverdracht, betekent dit dus een maximum van ongeveer 36 watt. Met wat verlies in de kabel blijft er dus een nuttig vermogen over van ongeveer 30 watt.

  • Wat zijn de responstijden in de SLA van itzz?Beheer IT Diensten

    itzz Serviceniveau

    Voor onze klanten met een support contract hanteren wij onderstaande responstijden:

    Incidenten Urgent Reactietijd < 1 uur, oplostijd < 4 uren *
    Incidenten Standaard Reactietijd < 2 werkuren, oplostijd < 16 werkuren *
    Verzoeken Standaard Reactietijd < 2 werkuren, oplostijd < 16 werkuren *

    * Voor de oplostijd geldt altijd dat indien dit niet binnen de standaard tijd kan worden opgelost, dat dit wordt geëscaleerd met uw IT contactpersoon. Er zullen afspraken worden gemaakt omtrent de te verwachten oplostijd, communicatietijden en een eventuele uitwijkmogelijkheid!

  • Hoe stelt u uw iPhone of iPad in voor mail en agenda van hosted exchangeBeheer IT DienstenCloud Diensten

    U kunt uw device gewoon instellen met de aanwezige (native) app binnen IOS. Dit kan dan als volgt:

    Stap 1. Stel eerst je e-mail agenda en contacten in (dit deel via de Apple-standaard)
    Kies: Instellingen, E-mail, Nieuw account Stel vervolgens in:
    Naam; bijvoorbeeld je eigen naam (zelf te kiezen)
    E-mail; je accountnaam (somljj01@soml.nl bijvoorbeeld)
    Wachtwoord: je initiële wachtwoord dat je per mail kreeg
    Beschrijving: (zelf te kiezen)

    Voor het instellen van een nieuwe wachtwoorden hebben wij op onze klanten portal een uitbreide handleiding voor u beschikbaar. Mocht u toch nog vragen hebben kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via de klanten portal.

    Bent u nog geen klant bij ons? Neem gerust contact op met onze servicedesk door een email te sturen aan servicedesk@itzz.nl

  • Wat is de webmail link voor mijn Hosted Exchange e-mailboxBeheer IT DienstenCloud Diensten

    Voor webmail link voor uw specifieke e-mailbox hebben wij op onze beveiligde klanten portal een uitbreide handleiding voor u beschikbaar. Mocht u toch nog vragen hebben over deze webmail link van u of uw collega’s kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via de klanten portal.

    Bent u nog geen klant bij ons? Neem gerust contact op met onze servicedesk door een email te sturen aan servicedesk@itzz.nl

  • Mijn e-mailbox is vol, hoe kan ik e-mail archiveren?Beheer IT DienstenCloud Diensten

    Voor het archiveren van uw email hebben wij op onze beveiligde klanten portal een uitbreide handleiding voor u beschikbaar. Mocht u toch nog vragen hebben over onze andere e-mail archivering oplossingen kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via de klanten portal.

    Bent u nog geen klant bij ons? Neem gerust contact op met onze servicedesk door een email te sturen aan servicedesk@itzz.nl

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen voor mijn Cloud Werkplek?Beheer IT DienstenCloud Diensten

    Voor het instellen van een nieuwe wachtwoord voor uw cloud werkplek hebben wij op onze beveiligde klanten portal een uitbreide handleiding voor u beschikbaar. Mocht u toch nog vragen hebben over bijvoorbeeld wachtwoorden en beveiligingsbeleid kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via de klanten portal.

    Bent u nog geen klant bij ons? Neem gerust contact op met onze servicedesk door een email te sturen aan servicedesk@itzz.nl

  • Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen voor Hosted Exchange?Beheer IT DienstenCloud Diensten

    Voor het instellen van een nieuwe wachtwoord voor uw hosted exchange e-mailbox hebben wij op onze beveiligde klanten portal een uitbreide handleiding voor u beschikbaar. Mocht u toch nog vragen hebben kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via de klanten portal.

    Bent u nog geen klant bij ons? Neem gerust contact op met onze servicedesk door een email te sturen aan servicedesk@itzz.nl

  • Wie bel ik in geval van een storing?Beheer IT DienstenCloud DienstenVoip

    Indien er een storing is, kunt u altijd contact met ons opnemen.

    U kunt bellen naar onze servicedesk op telefoonnummer (070) – 4525450. Of stuur een mail naar servicedesk@itzz.nl

  • Kan ik ook losse systeembeheer uren bij itzz inkopen?Beheer IT Diensten

    Los uren inkopen voor systeembeheer kan ook.

    Ons uurtarief binnen kantoortijd is € 87,50 per uur. Buiten kantoortijd geldt een opslag van 50%.

  • Kunt u mijn computer zo ook sneller maken?Beheer IT Diensten

    Vaak is dit mogelijk, computers worden langzaam door uiteenlopende oorzaken. Op uw verzoek kunnen wij onderzoeken wat de oorzaken zijn die uw computer traag maken  en meestal kunnen we dit via de “hulp op afstand” verbinding oplossen.

  • Als de verbinding voorbij is kan itzz dan toegang krijgen tot mijn computer?Beheer IT Diensten

    Nee, Op het moment dat de verbinding verbroken is, verwijdert het programma zichzelf uit het computergeheugen. Er blijft niets van het programma achter in uw computer. En daarnaast moet de verbinding altijd vanaf uw kant gestart worden.

  • Is de “hulp op afstand” wel veilig?Beheer IT Diensten

    Ja, het programma Teamviewer dat u uitvoert kan alleen een verbinding maken met itzz en nooit met een andere computer. Het programma kan alleen werken als U klikt en toestemming geeft.
    Het houdt u ook op de hoogte of en wanneer de verbinding tot stand komt.

  • Kunt u als “Help op Afstand” is gestart al mijn bestanden zien?Beheer IT Diensten

    Ja, onze helpdesk medewerkers nemen uw computer over en zien dan exact wat u ziet, zo kunnen wij u optimaal adviseren en hulp op afstand bieden.

  • Mag ik ook bellen zonder contract?Beheer IT Diensten

    Ons support team is er voor u. Belt u voor een compleet serverpark of heeft u een softwarevraag? Belt u voor de tweede keer met dezelfde vraag?

    Heeft u geen contract bij ons?

    Geen probleem! Onze experts staan u altijd en geduldig te woord . ICT is immers ons vak.

  • Veel gestelde vragen

    Bekijk welke vragen er al aan ons gesteld zijn en wie weet staat uw vraag er al tussen.

    Ga naar veel gestelde vragen
  • Ticket systeem

    Via ons ticketsysteem kunt u snel en eenvoudig uw hulpvraag bij ons indienen

    Ga naar ticketsysteem
  • Hulp op afstand

    Als u nu hulp nodig heeft, belt u dan met ons en wij helpen u graag verder.

    Ga naar hulp op afstand