Heeft u een vraag wij helpen u graag verder!

vul hieronder uw zoekterm(en) in en klik op zoeken.

Resultaten:

  • Ik wil graag gebruik maken van MobileConnect VoIP integratie, hoe kan ik klant worden?Voip

    Wanneer u contact opneemt met de Verkoop afdeling van itzz, helpen wij u graag bij het zoeken van een passend abonnement voor u. Zij helpen u tevens bij het bestellen van het MobileConnect abonnement.

  • Zijn er beperkingen aan het aantal nummers dat wij willen koppelen aan de VoIP oplossing?Voip

    Er is geen beperking aan het aantal telefoonnummers dat u wilt gebruiken. U betaald per nummer een eenmalige  vergoeding en daarna geen maandelijks bedrag meer.

  • Hoe vaak krijg ik een factuur?Voip

    U ontvangt maandelijks overzichtelijke een factuur voor uw abonnement en gesprekskosten van de IP telefonie. Gesprekskosten staan apart vermeld op deze maand factuur.
    Voor de eenmalige kosten ontvangt u een factuur vooraf voor de benodigde hardware en een factuur voor de implementatie en installatiekosten nadat wij de IP telefonie bij u hebben opgeleverd.

  • Zijn er nog overige kosten verbonden aan hosted IP telefonie van itzz?Voip

    Uw maandelijkse kosten bestaan uit de abonnementskoten per gebruiker, gesprekskosten en de kosten voor een internet lijn. Afhankelijk van het gekozen abonnement zijn service en onderhoudskosten inbegrepen. Eenmalig betaalt u een beperkte vergoeding voor de implementatie en benodigde hardware. Hardware kan eventueel ook gehuurd worden.

  • Waarom kan ik geen snelle ADSL internet verbinding kan krijgen op mijn kantoor?Cloud DienstenVoip

    De snelheid van ADSL is afhankelijk van een aantal factoren. Hieronder leggen we deze factoren uit en laten u zien hoe ze de snelheid beperken.

    Heel bepalend voor de snelheid van een ADSL verbinding zijn onderstaande 2 factoren

    • Hoe ver is uw kantoor van de dichtstbijzijnde wijkcentrale gevestigd
    • Wat is de dikte van de kabel.

    In tabel 1 hieronder hebben we weergegeven welk effect de afstand met de wijkcentrale en de kabeldikte op de snelheid van uw ADSL verbinding hebben.

    Data rate (Mbit/s) Aantal aders Kabel dikte (mm) Afstand (km)
    1.5–2.0 24 0.5 5.5
    1.5-2.0 26 0.4 4.6
    6.1 24 0.5 3.7
    6.1 26 0.4 2.7

    Tabel 1: ADSL data-snelheden in relatie tot kabeldikte en afstand vanaf wijkcentrale.

    Hoe verder uw bedrijf van de dichtstbijzijnde wijkcentrale ligt, hoe lager de maximaal te behalen data-snelheid. Omgekeerd is het duus ook zo dat hoe dichter je bij een wijkcentrale zit hoe sneller de verbinding dus is. De meeste

    aanbieders van ADSL halen de maximale snelheid wat om laag bij de gebruikers die dicht in de buurt van een centrale zitten. Hierdoor ontstaan geen grote verschillen in snelheid tussne gebruikers.
    Zelfs tot op de dag van vandaag is nog niet overal een ADSL aansluiting te krijgen. De grootste reden hiervoor is omdat de maximale afstand tussen de wijkcentrale en een huis of bedrijf met een ADSL aansluiting maar 5.5 km mag zijn anders wordt de snelheid te traag. En het installeren van nieuwe wijkcentrale is een zeer grote investering.

  • Waarom wordt 3CX Tunnel niet ingebouwd in de 3CXPhone voor de iPhone?Voip

    3CXPhone voor de iPhone is de enige 3CXPhone client die de 3CX Tunnel niet ingebouwd heeft. Dit is te wijten aan een beperking in iOS waar het ontwikkelaars niet is toegestaan ??om de toepassing kaders die op dynamische code laden tijdens de uitvoering (zoals DLL’s in Windows) gebruiken. Apple moet alle code die in de Apple App Store gaat ondertekenen en, omdat de voor-gecompileerde code niet kan worden ondertekend, is deze niet toegestaan in de App Store.

  • Op welke tijden kan ik de itzz servicedesk bereikenBeheer IT DienstenCloud DienstenVoip

    Onze servicedesk is op werkdagen van 8.30 t/m 17.00 uur geopend*.

    Alle verzoeken en incidenten kunnen worden aangemeld. Deze meldingen worden opgenomen in het supportsysteem en zal volgens de ITIL standaard worden afgehandeld door de service medewerkers.

    De Servicedesk van itzz is te bereiken op 070-4525450 of via servicedesk@itzz.nl. (met of zonder contract)

    *)Voor incidenten aangaande de beschikbaarheid van de omgeving is itzz buiten deze tijden 24/7 bereikbaar.

  • Is mijn bekabeling geschikt voor power over ethernet?Beheer IT DienstenVoip

    Om een vast IP toestel te voeden met Power over ethernet (PoE) heeft u netwerkbekabeling nodig die is aangelegd volgens de category 5e (conform ISO11801) normen en standaarden.

    De originele technologie staat bekend onder de naam IEEE 802.3af. Een standaard netwerkkabel maakt gebruik van 4 van de 8 aders van de UTP of FTP kabel. Bij PoE worden de overige aders gebruikt om stroom te leveren aan het netwerk apparaat. Hiervoor wordt specifiek protocol gebruikt waarbij eerst gekeken wordt of er een PoE-toestel aangesloten is en welk vermogen nodig is. Pas dan zal op de lijn de nodige elektrische spanning worden aangeboden. Dit is zeer belangrijk, aangezien sommige netwerk ook (VoIP) toestellen de niet-gebruikte aders kortsluiten. De veelgebruikte categorie 5e-bekabeling laat vermogens toe van 18 watt per aderpaar. Als 4 van de aders gebruikt worden voor de vermogensoverdracht, betekent dit dus een maximum van ongeveer 36 watt. Met wat verlies in de kabel blijft er dus een nuttig vermogen over van ongeveer 30 watt.

  • Is mijn internetverbinding geschikt voor Voice over IP telefonie?Voip

    Voor een VoIP gesprek wordt een bandbreedte van ca. 100 kbit gereserveerd (down en up). Dit betekent 10 procent van 1 Mbit. Als u een ADSL internetverbinding heeft met een download snelheid van 8 Mbit  en een upload snelheid van 1 Mbit kunt u op deze lijn ca. 8 tot 10 gelijktijdige gesprekken voeren. Dit is sterk afhankelijk van de kwaliteit en overboeking van deze ADSL internetverbinding.

    Weet u niet zeker of uw verbinding geschikt is voor VoIP? Neem gerust contact met ons op, we zoeken het graag voor u uit.

  • Hoe kan ik een doorschakeling instellen op mijn VoIP telefoon?Voip

    Voor het instellen van een nieuwe doorschakeling op uw VoIP telefoon hebben wij op onze beveiligde klanten portal een uitbreide handleiding voor u beschikbaar. Mocht u toch nog vragen hebben de instellingen op uw VoIP telefoon kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen via de klanten portal.

    Bent u nog geen klant bij ons? Neem gerust contact op met onze afdeling verkoop door te bellen met 070 4525426 of stuur een email aan verkoop@itzz.nl

  • Wat is WebRTC?Voip

    WebRTC, ook bekend als Web Real-Time Communications, is een opensourceproject – in het leven geroepen door Google, Mozilla en anderen – dat real-time communicatie zonder plug-ins biedt via Javascript API’s. Met deze technologie kunt u (video)gesprekken voeren en bestanden delen tussen browsers. De codec voor WebRTC die momenteel wordt ondersteund, is VP8. WebRTC maakt gebruik van een Web Conferencing Server, die samen met een STUN-server vereist is om de initiële pagina te kunnen openen en om de verbindingen tussen twee WebRTC-eindpunten te synchroniseren.

    WebRTC is bezig aan een snelle opmars en staat op het punt de communicatiestandaarden ingrijpend te veranderen.

    “Met WebRTC communiceert u live met een persoon alsof hij of zij direct naast u zit. WebRTC laat u in real-time communiceren door simpelweg een webpagina te openen. WebRTC dicht hiermee een belangrijke kloof in het webplatform”, aldus Justin Uberti, Tech Lead bij WebRTC, Google.

    “WebRTC is het nieuwe wapen in de strijd voor een open en toegankelijk internet”, aldus Brendan Eich, Mozilla CTO.

  • Wie bel ik in geval van een storing?Beheer IT DienstenCloud DienstenVoip

    Indien er een storing is, kunt u altijd contact met ons opnemen.

    U kunt bellen naar onze servicedesk op telefoonnummer (070) – 4525450. Of stuur een mail naar servicedesk@itzz.nl

  • Kan ik mijn bestaande telefoonnummers behouden?Voip

    Ja, uw bestaande telefoonnummer en faxnummer kunnen gewoon meegenomen worden naar itzz of een nieuwe aanbieder. Na installatie van de nieuwe itzz hosted IP telefooncentrale verzorgen wij de overdracht.

    Voorwaarde voor porteren van telefoonnummers is wel dat uw bestaande contract opzegbaar/verlengbaar is.

  • Wat gebeurt er met mijn bestaande telefonie contract als ik overstap naar itzz?Voip

    Het bestaande (ISDN) telefonie contract blijft doorlopen tot na het porteren van uw telefoon- en faxnummers. Op deze wijze kunnen wij garanderen, dat er geen nummers verloren gaan. Na het overzetten van de telefoonnummers adviseren wij u om zelf de bestaande contracten bij uw huidige aanbieder schriftelijk op te zeggen. Dit kan alleen gedaan worden door de eigenaar van het contract. Wij hebben hier uiteraard wel een standaard brief voor die u bij ons kunt opvragen

  • Wat is een VOIP gateway? – Meer weten over VOIP gatewaysVoip

    Een VOIP gateway is een toestel dat telefoonverkeer converteert naar IP voor verzending over een datanetwerk. Het wordt op 2 manieren gebruikt:

    1. Om binnenkomende PSTN-/telefoonlijnen te converteren naar VOIP/SIP:

    Op deze manier zorgt de VOIP gateway ervoor dat men oproepen kan doen en ontvangen op het gewone telefoonnetwerk. Voor veel bedrijven is het vaak aangewezen om de traditionele telefoonlijnen te blijven gebruiken omdat men zo een betere kwaliteit en een hogere beschikbaarheid kan garanderen.

    2. Om een traditioneel PBX-/telefoonsysteem aan te sluiten op het IP-netwerk:

    Op deze manier laat de VOIP gateway toe om te telefoneren via VOIP. Telefonische oproepen kunnen dan gebeuren via een VOIP service provider, of in het geval van een bedrijf met meerdere vestigingen kunnen de telefoonkosten tussen de verschillende kantoren gereduceerd worden door de gesprekken via het Internet te sturen. VOIP-gateways komen voor in de vorm van een extern apparaat of als PCI-kaart. De grote meerderheid zijn externe apparaten. Een VOIP gateway (Patton) heeft een connector voor het IP-netwerk en één of meer poorten om telefoonlijnen op aan te sluiten.

    k2_items_src_7e64c4d2a4a242251ffdaa790b21fa01

    Types van VOIP gateways

    1.Analoge toestellen: Analoge toestellen worden gebruikt om gewone analoge telefoonlijnen op aan te sluiten. Analoge toestellen hebben 2 tot 24 lijnen.
    2.Digitale toestellen: Digitale toestellen laten toe om digitale lijnen aan te sluiten, ofwel één of meer BRI ISDN-lijnen (Europa), één of meer PRI/E1-lijnen (Europa) of één of meer T1-lijnen (USA).

    Fabrikanten van VOIP gateways

    Vandaag de dag zijn er tal van VOIP gateways op de markt, en aangezien de vraag drastisch toegenomen is, zijn de prijzen aanzienlijk gezakt. Analoge VOIP-gateways zijn al verkrijgbaar vanaf € 155,-

    itzz levert VOIP gateways van het merk Patton

  • Wat zijn de voordelen van een IP PBX?Voip
    • Veel eenvoudiger te installeren en configureren dan een gewoon telefoonsysteem.
    • Eenvoudiger te beheren dankzij de configuratie-interface in een webbrowser.
    • Geen aparte telefoonbekabeling nodig.
    • Gebruikers kunnen hun telefoon overal binnen het bedrijf aansluiten – ze nemen hun telefoon mee, verbinden deze met de dichtstbijzijnde ethernetpoort en houden hun bestaande nummer!
    • Eenvoudig roaming is mogelijk – gesprekken kunnen wereldwijd worden doorgeschakeld dankzij de eigenschappen van het SIP-protocol.
    • Aanzienlijke kostenbesparing door gebruik te maken van internet. (kan zelfs oplopen tot 50%)
    • De SIP-standaard elimineert dure bestaande leverancier gebonden telefoontoestellen.
    • Schaalbaar.
    • Betere rapportage.
    • Beter overzicht van de systeemstatus en gesprekken.
  • IP PBX: Hoe werkt een IP PBX- / VOIP-telefooncentrale?Voip

    Een VOIP-telefooncentrale / IP PBX-systeem bestaat uit één of meer SIP-telefoons / VOIP-telefoons, een IP PBX server en kan optioneel ook een VOIP gateway omvatten. De IP PBX server is gelijkaardig aan een proxy server: SIP-cliënten, m.a.w. telefoons in software- of hardware-uitvoering, registreren zich bij de IP PBX server en wanneer ze een oproep willen doen, vragen ze de IP PBX om de verbinding tot stand te brengen. De IP PBX beschikt over een lijst van alle telefoons/gebruikers en hun overeenkomstig SIP-adres en is dus in staat om een interne oproep door te verbinden of een externe oproep door te schakelen via ofwel een VOIP gateway of een VOIP service provider.

     

     

    3CX_ip-pbx-overview

  • Wat is SIP – Session Initiation Protocol?Voip

    SIP, afkorting van Session Initiation Protocol, is een protocol voor IP-telefoonsignalen dat wordt gebruikt om VOIP-telefoongesprekken op te zetten, te onderhouden en te beëindigen. SIP is ontwikkeld door de IETF en gepubliceerd als RFC 3261

    SIP beschrijft de communicatie die nodig is om een telefoongesprek op te zetten. De details zijn daarna verder beschreven in het SDP-protocol.

    SIP heeft de VOIP-wereld stormenderhand veroverd. Het protocol lijkt op het HTTP-protocol, is tekstgebaseerd en heel open en flexibel. Daardoor heeft het grotendeels de H323-standaard vervangen.

    Bij itzz kunt u SIP kanalen afnemen per stuk voor uw bestaande IP telefooncentrale of als geheel in een hosted IP telefonie oplossing

  • Wat is Unified Communications?Voip

    Unified Communications is gedefinieerd als het proces waarbij alle communicatiemiddelen, communicatieapparatuur en media zijn geïntegreerd, zodat gebruikers met iedereen in contact kunnen komen, waar ze ook zijn, en in realtime.

    Het doel van Unified Communications is het optimaliseren van bedrijfsprocedures en het verstevigen van de menselijke communicatie door de processen te vereenvoudigen.

    Het hosted IP telefonie platform op basis van 3CX Phone System for Windows is een revolutionaire IP telefooncentrale die unified communications-technologie biedt door spraak- en datanetwerken samen te voegen, zodat bedrijven de aflevering van gegevens in realtime kunnen vereenvoudigen en het gebruiksgemak kunnen verzekeren.

  • Hoe werkt mijn FAX in een VOIP-omgeving?Voip

    FAX is ontworpen voor analoge netwerken en het wordt niet goed over een VOIP-netwerk vervoerd. De reden daarvoor is dat FAX-communicatie het signaal op een andere manier gebruikt dan de standaard communicatie via spraak. Als VOIP -technologieën analoge gesprekken digitaliseren en comprimeren, wordt het resultaat geoptimaliseerd voor SPRAAK, niet voor FAX. Daarom moet u met een aantal zaken rekening houden als u overgaat naar een VoIP-telefoonsysteem.

    ATA Box

    Als u uw oude faxmachine wilt blijven gebruiken en u wilt verbinding maken met uw VoIP-telefoonsysteem, kunt u het beste een VoIP Gateway gebruiken, en een ATA box die T38 ondersteunt. T38 is een protocol dat is ontworpen om faxen over een VoIP-netwerk te laten ‘reizen’.

    Een andere manier om met fax te werken als u overgaat naar voip is door de faxmachine rechtstreeks aan te sluiten op de bestaande analoge telefoonlijn en uw VOIP-systeem te omzeilen.

    Fax 2 email

    Ook conversie naar op computers gebaseerde fax is mogelijk evenals de keuze van een VoIP-telefoonsysteem dat fax ondersteunt. 3CX Phone System for Windows bevat een volledige featured fax server that is able to receive faxes die als PDF per e-mail wordt doorgezonden. Met de Microsoft Fax client & fax server kunnen faxen overal vanuit het netwerk worden verzonden (deze wordt gratis meegeleverd met Windows Server 2003 en 2008)

    itzz biedt fax 2 email oplossingen vanaf € 2,50 per maand

     

  • Wat is (VOIP) Voice over IP?Voip

    Voice over IP (spraak over IP) is hetzelfde als Voice over Internet Protocol en is in de volksmond ook wel bekend als VoIP.

    Voice over IP verwijst naar het transport van spraakverkeer over netwerken gebaseerd op internet. Internet Protocol (IP) is oorspronkelijk ontworpen voor gegevensnetwerken en als gevolg van het succes hiervan is het protocol aangepast voor spraaknetwerken.

    Voice over IP (VoIP) kan taken vergemakkelijken en diensten leveren die lastig of duur zijn om te implementeren bij het werken met het traditionele PSTN:

    • Het is mogelijk om meer dan één telefoongesprek over dezelfde breedband telefoonlijn te voeren. Op deze wijze kan Voice over IP het toevoegen van telefoonlijnen voor bedrijven vereenvoudigen.
    • Opties waarvoor telecombedrijven meestal extra rekenen, zoals doorschakelen, nummeridentificatie of automatisch opnieuw bellen, zijn eenvoudig uit te voeren met de Voice over IP-technologie.
    • Unified communications zijn beveiligd met de Voice over IP-technologie omdat dit de integratie mogelijk maakt met andere diensten die op internet beschikbaar zijn, zoals videogesprekken, berichten enzovoort.

    Deze en nog veel meer voordelen van Voice over IP zorgen ervoor dat bedrijven in een verbijsterend tempo VoIP-telefoonsystemen invoeren.

  • Veel gestelde vragen

    Bekijk welke vragen er al aan ons gesteld zijn en wie weet staat uw vraag er al tussen.

    Ga naar veel gestelde vragen
  • Ticket systeem

    Via ons ticketsysteem kunt u snel en eenvoudig uw hulpvraag bij ons indienen

    Ga naar ticketsysteem
  • Hulp op afstand

    Als u nu hulp nodig heeft, belt u dan met ons en wij helpen u graag verder.

    Ga naar hulp op afstand